POREČ - Nakon labinske izložbe, u Porečku je galeriju Zuccato prekjučer stigla posthumna samostalna izložba kiparice Milene Lah (1920.-2003.). Radi se o velikom djelu njezinog opusa, pretežno crteža, ali i skulptura, postavljenih na tri kata porečkog galerijskog prostora. Postav potpisuju kustosica Sabina Salamon i povjesničarka umjetnosti Marina Baričević, inače autorica teksta pratećeg kataloga izložbe.
Baričević je istaknula da je ciklus »Istarska žena«, iz sredine osamdesetih godina prošloga stoljeća, nastao kao svojevrsna apoteoza istarskoj ženi, a njezin je rukopis okarakterizirala kao onaj pod utjecajem gotičke svečanosti i ekspresije.
Na otvorenju izložbe je, osim povjesničarke umjetnosti Ketrin Miličević Mijošek, govorio umjetničin sin Ivan Lah koji se prisjetio majčinih prvih dolazaka u Istru te njezine fascinacije njome.
Milena Lah rođena je 1920. u mjestu Sv. Križ u Sloveniji, a 1946. upisuje zagrebačku Akademiju likovnih umjetnosti. Nakon diplome 1949. upisuje poslijediplomski studij u majstorskoj radionici profesora Vanje Radauša. Nakon prve izložbe u Zagrebu odlazi na studijsko putovanje u Italiju. Početkom sedamdesetih sudjeluje u stvaranju Kiparskog simpozija u Labinu, a 1971. godine nagrađena je najvišim priznanjem na izložbi Ars Histriae u Rovinju. Sudjelovala je na kiparskim simpozijima u Austriji, a njezina skulptura »Kotač vremena« krasi Savski nasip u Zagrebu. Godine 1996. dobila je nagradu »Vladimir Nazor« za životno djelo.
Izložba se može razgledati do 6. srpnja, a nakon Poreča isti će postav gostovati krajem rujna i u pulskoj galeriji Cvajner.
V. ŠILIPETAR