Evo jednog sasvim drugačijeg Paulette, ponovno slikara, i dalje bijesnog na ravnodušnost - tako bismo ukratko mogli predstaviti izložbu "Otmica Europe" kojom se u galeriji Zuccato predstavio pulski akademski slikar Robert Pauletta, a otvorio ju je u četvrtak navečer povjesničar umjetnosti Mladen Lučić.
Pauletta je dosljedan promjenama u likovnom izrazu, rekao je Lučić, a umjetnikovi prijašnji radovi koji su odražavali intimna stanja autora, vrlo sugestivno komentirajući neetričnost, nemoralnost i korupciju u društvu, na koje svaki normalan čovjek mora reagirati nelagodom, stvarali su mu, rekao je Lučić, osjećaj tjeskobe.
"Ove slike, koje su i hommage pop artu, ne stvaraju nelagodu jer nisu šokantnije od novinskih fotografija, ne provociraju sram što živimo u takvom svijetu kao raniji radovi. Neugodno nam samo može biti zbog naše kolektivne pasivnosti, jer ne činimo ništa da se to promijeni", rekao je Lučić.
Pozivajući okupljene da razgledaju izložbu, Pauletta je rekao da je društvena stvarnost intrigantnija i šokantnija nego što to umjetnik može izraziti.
Podsjetimo li se na prethodni Paulettin ciklus jumbo plakata, pogotovo na "Ponos i predrasude", potom političku akciju "The end" pa provokativno propitivanje smisla "Jeste li zaista suvremeni/a umjetnik/ca", onda su radovi kojima se autor predstavio u Zuccatu već na prvi pogled drastična promjena stila i izraza.
Mitološka priča otmice Europe ima nebrojene inačice u literaturi i likovnoj umjetnosti, a u podlozi doslovnosti Paulettinog ciklusa oni koji žive otvorenim očima i ušima, koji nemaju povez preko usta, mogu naći parabolu potrage za identitetom ili izgubljenim osjetilima za dešifriranje vanjskih podražaja zbog čega nepodnošljivo lako živimo u ravnodušnosti.
Paulettina izložba ostaje otvorena u Zuccatu do 19. lipnja (Napisala i snimila Sniježana MATEJČIĆ)