Početna
?etvrtak, 16.Sije?nja 2025 (03:50:37) - Godina:23

Odaberite teme

O Portalu

Virtuozi u Svetvinčentu

Kultura, 23.07.2012. (21:13)
(Izvor:Glas Istre)Link
Matija Ferlin
Matija Ferlin

Uz miris tamjana u svetvinčentskom Art centru započela je treća večer 13. Festivala plesa i neverbalnog kazališta. Ondje je mnoštvo okupljenih dočekao jedan stol, mnogo pepela, knjige poezije Srečka Kosovela i renomirani hrvatski koreograf i plesač Matija Ferlin.

Predstava "Sad Sam Lucky" bila je prva i najposjećenija nedjeljna predstava, a iste je večeri prohladni Kaštel ugostio zagrebački plesni ansambl s koreografijom "Ispod sklopljenih očiju". Večer je završila izvedbom „barokne" koreografije "Off-Beat" slovačkog koreografa Milana Tomašika.

Predstava Matije Ferlina i dramaturga Gorana Ferčeca "Sad Sam Lucky", nastala je kao dio ciklusa solo predstava "Sad Sam", ali ovo je prvi put da se ovaj umjetnik ne okreće svojoj osobnosti i ne bavi vlastitom problematikom već uzima vanjski lik, vanjsku inspiraciju iz koje crpi izvođačke materijale. Predstava je vrsta fizičkog hommagea slovenskom avangardnom pjesniku Srečku Kosovelu, jednom od najvećih slovenskih pjesnika, koji je 1926. umro sa samo 22 godine, bez ijedne za života objavljene pjesničke zbirke.

U nastavku uslijedila je predstava Zagrebačkog plesnog ansambla "Ispod sklopljenih očiju". Efektan početak uveo je u koreografiju Laure Aris Alvarez u kojoj su se plesači zapitali jesu li spremni zatvoriti oči i zaroniti u nepoznato te istražiti želju i napetosti koje ona izaziva. U ovoj predstavi snažne performativnosti i tjelesne virtuoznosti sudjelovalo je sedam plesača - Zrinka Lukčec, Sara Barbieri, Petra Chelfi, Aleksandra Mišić, Martina Nevistić, Ognjen Vučinić i Elvis Hodžić.

Publiku je nakon predstave u Loži uz zvuke barokne glazbe dočekao slovački plesač i koreograf Milan Tomašik. Uz originalnu scenografiju i modernizirano barokni kostim, Tomašik je pokušao spojiti i suprotstaviti baroknu glazbu i suvremeni ples krećući se istodobno između vanjskih utjecaja preuzetih iz povijesti plesa i unutrašnje koncentracije plesača. Ponosno i uzdignute glave, kao da pleše Allemand ili Gigue, izvođač se pozabavio i masovnim gumenim rekvizitima te tako prikazao poriv suvremenog plesača za kretanjem u baroknoj glazbi. (Ana PERCAN, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)



Mobilna verzija članka

Oglasi