Tekst, foto i video: Boris VINCEK
Glazbeni meni druge koncertna večer 5. Audioarta – festivala improvizirane i eksperimentalne glazbe, održane na drugom katu Muzeja suvremene umjetnosti Istre, ponudio je jedan solo francuskog glazbenika Francka Vigrouxa i tri skupna nastupa hrvatskih i austrijskih umjetnika. Vigroux nas je podsjetio na industrijski tehno kojeg se najbolje slušalo na ni približno legalnim reveovima u napuštenim tvorničkim halama u drugoj polovici 90-ih godina prošlog stoljeća. Jednostavnosti i zvučna efikasnost ovakve glazbene poetike ostala je svježa i dan danas, a lijepo je primijetiti i da je prazan tvornički prostor – makar on nosio titulu muzeja – i dalje najbolje okruženje za glasne eskapade u slaganju iscijepano ritmičkih i pulsirajućih elektronskih udaraca.
Prvu austrijsko-hrvatsku kombinaciju sačinjavali su Se-Lien Chuang (klavir, glas), Andreas Weixler (elektronika, e-gitara), Joseph Klammer (bubnjevi) i Seppo Gründler (gitara, elektronika). Oni su svoj set podijelili u nekoliko cjelina pa su se članovi improvizirano složenog benda penjali na binu jedan po jedan. Rezultat njihove suradnje na pozornici bio je neujednačen s crescendom u samom finalu izvedbe.
Sasvim drugačije strukture bila je izvedba Heima Puschnigga (klavir), Seppa Gründlera (gitara, elektronika), Igora Pavlice (truba) i Miodraga Gladovića (elektronika). Oni su smirili tempo i ponudili meditativnu organsku kompoziciju koju je publika sasvim zasluženo nagradila s jednim od najglasnijih i najdužih aplauza festivala. Bit će ju stoga zanimljivo ponovo poslušati kada ju emitira treći program Hrvatskog radija koji snima sve koncerte festivala.
Kombinacija koja je zatvorila večer, Michael Pinter-Korschell (elektronika), Nenad Sinkauz (gitara, elektronika), Alen Sinkauz (bas gitara, efekti), Ivan Marušić Klif (video) i Josef Klammer (bubnjevi), svoju je izvedbu u početku bazirala na naglim prekidima i međusobnim imitacijama – ritmično, bučno i isprekidano – ali cijela druga polovica njihovog nastupa bila je izvrsna eskalacija ritma, punoće zvuka i snage.