Početna
Nedjelja, 12.Sije?nja 2025 (08:45:50) - Godina:23

Odaberite teme

O Portalu

Izložba fotografa Adija Nesa u Istarskoj sabornici 13. svibnja

Kultura, 03.05.2010.
(Izvor:POUP)

U četvrtak, 13. svibnja 2010. g., u Istarskoj sabornici s početkom u 20 sati otvorit će se izložba izraelskog fotografa Adija Nesa. Na izložbi Nes predstavlja seriju ciklusa nastalih od 2000. - 2010. godine, poput "Skidanje s križa", Biblijske priče", "Dječaci", "Vojnici"...

Suorganizatori izložbe su Veleposlanstvo Države Izrael i Pučko otvoreno učilište Poreč a izložbu su potpomogli Ministarstvo vanjskih poslova Države Izrael, Istarska županija i Grad Poreč.

Izložba će biti otvorena do 19. lipnja radnim danom od 10 - 13 i 18 - 21 sat.

Iz kataloga

U sklopu ove nove izložbe Adi Nes prikazuje 23 fotografije u boji velikog formata nadahnute ikonografijom kršćanske tematike likovne umjetnosti iz razdoblja renesanse i baroka.
U središtu je izložbe njegov najnoviji rad naslovljen Krist. To je provokativni portret u krupnom planu velikoga formata koji prikazuje Isusovo lice. Fotoaparat pokazuje lice puno suosjećaja, tuge i milosti baš kao što je slikarov kist u razdoblju renesanse nanosio sloj po sloj boje dajući naslikanom portretu zapanjujuću senzualnu zrelost. Iz snage ovoga portreta, koji u srcima gledatelja pobuđuje antagonističke osjećaje boli i ljepote, izvire naziv izložbe - Deposition - u značenju skidanje Krista s križa.

"Ovu sam izložbu nazvao Deposition", kaže Nes, "jer sam izvorno radio fotografije za seriju Biblijske priče u kojima 'skidam' židovske praoce i Krista s njihovih svetih visina i prizemljujem ih u stvarnost koju su iskusili kao bića od krvi i mesa koja su se žrtvovala za nas. Ljudima je poznat motiv skidanje Krista s križa i ja u svojoj fotografiji dodatno 'skidam' Krista. Drugim riječima, repozicioniram ga, odnosno na nj i na njegov položaj gledam na jedan nov način, drukčije nego što ga se gledalo u prošlosti."
"Skidanje Krista s križa i depozicija židovskih praotaca zahtijeva novu rekonstrukciju sukladno ljudskoj realnosti. Poziva nas da se usredotočimo na ono što je nama ljudima zajedničko - ljudska patnja, bol i suosjećanje - a ne na ono što nas razlikuje."

U svojim djelima Adi  Nes često rastavlja poznate slike iz povijesti umjetnosti do njihove kompozicijske strukture kako bi stvorio suvremene fotografije u boji koje prikazuju, među ostalim, konkretnu stvarnost. Njegove su kompozicije građene kao promišljeni geometrijski sustavi koji zadržavaju napetost i postižu svoj vrhunac u čistim, dramatskim momentima. Dramatičnost se postiže i konfrontacijom svih društvenih slojeva: dječaka s periferije i mitoloških grčkih junaka, vojnika i slika iz povijesti umjetnosti, ljudi s ulice i biblijskih junaka.

Protagonisti u radovima Adija Nesa su dječaci, vojnici i ljudi s ulice fotografirani u današnjem Izraelu. S pomoću složene inscenacije i filmske rasvjete Nes prikazuje izmišljenu, umjetnu i namještenu stvarnost koja izražava njegovo poimanje postojanja Izraela. Njegovo djelo propituje izraelski identitet muškarca, ono se bori s društvenim i političkim pitanjima. Njegove izrežirane fotografske kompozicije  postaju bolno konkretne, a ujedno bezvremene i univerzalne.

Paralelnost izlaganja najnovijeg rada - Biblijske priče i radova iz dviju prijašnjih serija - Dječaci i Vojnici, koji su popraćeni i  fotografijom Posljednja večera, na kojoj izraelski vojnici zauzimaju mjesta Isusa i njegovih apostola, orkestrira snagu  sveukupnog dojma.

Biblijske priče - Protagonisti ovih fotografija su ljudi s ulice, beskućnici, oni koji se nalaze na rubu društva, u teškoj nevolji, i osjećaju se beskorisno i bez budućnosti. Situacije u fotografijama dobivaju novo značenje, to više nisu ljudi s ulice nego umjetnikovom interpretacijom predstavljaju biblijske junake tijekom tragičnih situacija njihovih života.

Svaka fotografija ove serije temelji se na biblijskoj priči. Abraham je beskućnik koji gura kolica iz supermarketa puna boca za recikliranje na kojima leži njegov sin. Ilija je starac beskućnik na klupi i sve što ima nalazi se u plastičnoj vrećici na koju je naslonio glavu. Noa je pijanica koji leži nag pokraj automata za kupnju DVD-ova. Hagar je prosjakinja u sporednoj uličici. Ruta i Noemi skupljaju ostatke luka na tržnici. Jonatan je izudarani mladić u rukama uličnoga nasilnika Davida.

U ovoj seriji fotografija Adi Nes podcrtava dno do kojega se srozalo izraelsko društvo kao rezultat revolucionarne transformacije od idealiziranog, utopijskog i egalitarnog društva sa socijalističkim tendencijama i brigom za druge, u jedno kapitalističko, multikulturno društvo koje je stvorilo velik jaz između onih koji imaju i onih koji nemaju.

Supostavljajući beskućnike bez identiteta i mitološke biblijske likove, Adi Nes kontrastira aktualnu izraelsku stvarnost s poviješću i mitovima izabranog naroda.
Mučne slike izraelskoga društva iz 2000. godine prebacuje u prošlost toga naroda. Na taj način uspijeva pokazati kako stvarnost današnjeg izraelskog društva zasjenjuje slavnu prošlost.

 Izrael, ta malena i ambiciozna država u okruženju, izborio  je svoju nezavisnost nakon krvavih ratova i danas je to uspješna zemlja. U ovim fotografijama Adi Nes pokazuje kako se država promijenila iz socijalističke u kapitalističku izgubivši usput ponešto od svoje kohezivnosti i homogenosti. Manjinske grupe u svojem totalu čine cjelinu, ali ona se ujedno raspada na grupe između kojih se stvara velik i bolni jaz.

Vojnici - To je serija realističkih fotografija izraelskih vojnika. Ona otkriva muški svijet koji je i militantan i težak, ali u kojem postoje i želja, nježnost i žudnja za privatnošću i intimnošću. U svakodnevnim zbivanjima u vojsci ti su mladići upućeni jedni na druge i tu povezanost i empatičnost umjetnik reinterpretira homoerotičnim situacijama dodatno naglašavajući svu tu emocionalnu kompleksnost.

Dječaci - U ovoj seriji Nes prikazuje različite situacije iz života mladih ljudi i dječaka u kojima je stvorio fascinantnu mješavinu vlastitih sjećanja, kao dječaka iz malena naselja u pustinji, i grčke mitologije. Fotografije otkrivaju i nasilje i intimnost prisutne u dječačkom društvu, ali i drugarstvo što postoji u društvenom krugu u kojem se budi muškost.

Sommer Contemporary Art Gallery, Tel Aviv, Izrael



Mobilna verzija članka

Oglasi