Logo - www-parentium.eu

Večer Mozarta i Rossinija prigodom zlatne obljetnice koncertiranja u porečkoj Bazilici

09.07.2006. (Izvor:Glas Istre - Link )

POREČ - U atriju porečke Eufrazijane preksinoć je svečano otvorena 45. koncertna sezona pred povećim brojem posjetitelja kojima je, u ime biskupa porečko-pulskog, pozdrave i čestitke za 45 godina promicanja kulturnih djelatnosti uputio Ilija Jakovljević, kancelar Porečke i pulske biskupije, te je istaknuo značaj i doprinos glazbe koja obogaćuje i upotpunjuje život. U ime ministra i Ministarstva kulture pozdrave je i čestitke uputila Narciza Bolšec Ferri, a u ime organizatora Pučkog otvorenog učilišta ravnateljica Irides Zović, zahvalivši se Istarskoj županiji, Ministarstvu kulture i Gradu Poreču na podršci, biskupu na gostoprimstvu te izvođačima za uvođenje u čaroban svijet glazbe. Vladimir Torbica, pomoćnik županijskog pročelnika za kulturu, istaknuo je značaj podržavanja koncerata zbog kvalitete i glazbenog doživljaja, vjerujući da će tako biti i ubuduće.

Kostimirani koncert u čast W. A. Mozarta i G. Rossinija održali su članovi HNK-a Ivana pl. Zajca iz Rijeke; sopranistica Olga Šober i bariton Bojan Šober uz glasovirsku pratnju Vladimira Babina, izvevši birani program opernih arija i dueta. Koncertu su protagonisti dali dodatni programski sadržaj, vezavši ga uz vječnu temu ljubavi, kroz koju nas je vodio Bojan Šober, a koja je pokretač gotovo svih opernih priča, pa tako i uradaka Mozarta (Don Giovanni, Le Nozze di Figaro, Die Zauberflöte) te Rossinija (Il Barbiere di Siviglia, Il Turco in Italia, Il signor Bruschino) iz čijih je brojeva i ispletena priča ove večeri.

Bojan Šober je bariton moćna i snažna glasa te vrsne dikcije o čemu najbolje svjedoče izričaji arije Bartola («A un dottor«) iz »Il Barbiere di Siviglia«, a još više Figara («Non piu andrai« i »Aprite un po` quegli occhi«) iz »Le Nozze di Figaro«. Manje upečatljiva bila je interpretacija arije Leporella («Notte e giorno faticar«) iz »Don Giovannija«. Olga Šober je ritmički uigrano i lako izvela teške koloraturne bravuroze poput onih u ariji »Rosine« («Una voce poco fa«) iz »Il barbiere di Seviglia«, uz nju je odabrala ariju Susanne («Giunse al fin il momento) iz »Le Nozze di Figaro«, ariju Fiorille («Non si dá folia maggiore«) iz opere »Il Turco in Italia« te ariju Sofije («Ah, voi condur volete«) iz opere »Il signor Bruschino«, pokazavši nedovoljnu tehničku vrsnost te izgubivši na toplini i nježnosti lirskog soprana.

Imali smo priliku čuti zahtjevne i uigrane duete ljubavnih parova: Susanne i Figara («Cinque, dieci«) iz opere »Le Nozze di Figaro, Rosine i Figara («Dunque Io son«) iz opere »Il Barbiere di Siviglia«, Zerline i Don Giovannija («La ci darem la mano«) iz opere »Don Giovanni« te Papagena i Papagene («Pa-pa-pa«) iz opere »Čarobna frula«.

Odlično, uigrano, tehnički precizno zvučao je intermezzo »Alla turca« iz Mozartove glasovirske sonate u A-duru, KV 331 u izvedbi Vladimira Babina.

Dobri pjevači, ali i glumci plijenili su pozornost svojim scenskim nastupom i šarmom naočigled osvojivši publiku koja ih je nagradila dugotrajnim pljeskom, a na njezino su zadovoljstvo izveli ulomak »Neka cijeli ovaj svijet« iz mjuzikla »Jalta, Jalta« A. Kabilja, čime su pokazali i talent za komunikaciju s publikom.

Debora CUKOLA ZENERAL